Myself

Sunday 10 November 2013

CAROTOMAX SHAKLEE

Assalamualaikum..
Saya nak cerita sikit tentang CAROTOMAX SHAKLEE nie..
Mengandungi 6 varieti KAROTENA, diekstrak dari RANGKAIAN SAYURAN dan buah yang kaya dengan sifat ANTI - OKSIDANT seperti RUMPAI LAUT, TOMATO, BIJI ANGGUR, BROKOLI, POT MARIGOLD, EPAL, KENTANG dan lain - lain.


Manfaat utama CAROTOMAX  ni :
  • Lebih selamat daripada Vitamin A- Penemuan terawal vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A. Didapati juga pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksiditi. Namun saintis telah menemui beta-karotena pada tahun 1932, iaitu satu prekursor vitamin A, dan beta karotena didapati selamat untuk pengambilan.
  • Mempertingkatkan penglihatan - ia menghasilkan 'ungu visual' yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. Ia mempertingkat masalah penglihatan seperti, nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floasters, eye bags dan gegelung hitam di mata.
  • Meredakan penyakit kulit - pengambilan yang mencukupi dapat melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne. Penggunaan luaran untuk merawat postule, scabies, akne, ulser kulit.
  • Melindungi Epithelial - ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus.
  • Melawan Kanser dan Oksidasi - Pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.
  • Menggalakkan perkembangan normal dan sihat - merangsang perkembangan kanak-kanak / remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi. Juga menghasilkan sperma yang sihat.
Mak saya pon guna CAROTOMAX nie dan dia cakap mata dia dah tak seteruk dulu lagi dah rabun....
Wah...seronoknya saya dengar...

No comments:

Post a Comment